Iedereen zit tegenwoordig op Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+ en noem maar een sociaal medium op. Bedrijven dus ook. Ik ook. (Hebben jullie Djuzz al geliked op Facebook? Volgen jullie Djuzz al op Twitter? :) ) Maar net als het met bloggen een kunst is om reacties te krijgen, is het een kunst om als bedrijf op Facebook of Twitter je berichten geliked, geshared of geretweet te krijgen. Hoe krijg je meer betrokkenheid, zodat jouw berichten een groter publiek bereiken?
Net zoals je op je website je bezoeker bij de hand moet nemen, geldt dit net zo goed voor sociale kanalen. Zorg ervoor dat je volgers weten wat ze moeten doen of wat er van ze verwacht wordt.
Vooral voor kleinere bedrijven of ZP’ers, die niet vanzelfsprekend in mensen hun like-rijtje zitten, zijn deze handelingen erg nuttig. Via je volgers bereik je weer meer volgers en bouw je een breder publiek op. Op een gegeven moment zijn deze handelingen (misschien) niet meer nodig en gaat het automatisch.
Voor Twitter gelden de bovenstaande tips natuurlijk ook, maar om geloofwaardigheid en betrokkenheid te creëren is het ook belangrijk om de volgende zaken in gedachten te houden.
Wat is jouw ultieme zet geweest om meer betrokkenheid te creëren?
Heb je meer nodig dan alleen tips over het zakelijk gebruiken van social media?!
Neem dan eens een kijkje op de website van Keem Social media trainingen voor een social media training bij jou in de buurt!